Tanec vychází ze čtverylkového typu společenských tanců, ač se v textu připomíná řemeslnické řemeslo. Doprovodné pracovní pohyby se tu ani nepoužily, ani nezachovaly. Je tancem dvoudílným. I. díl se tančí zvolna třídobými kroky. II. díl rychle kroky dvoudobými, což tanci dodává patřičný vzruch.
Tančí 4 trojice v čtverylkovém postavení – postupně trojice 1. a 3., 2. a 4. Ch uprostřed se 2 dívkami po bocích, v držení pokrčených rukou povýš, D druhé ruce v bok.
Allegretto
Copak mě, má milá, neznáš, neznáš,
dyť sem já tvůj milej bednář, bednář.
Panimáma povídala: holky, kdo tu byl,
celou noc sem spát nemohla,
von mě probudil.
I. část
T. 1.-4. Dvojice 1. a 3.: 4mi houpavými přísunnými kroky do středu (nadzdvižené paty se ve 3. době spustí na zem). Druhé dvojice stojí na místě.
5.-8.: 1. a 3. dvojice se týmiž kroky vracejí zpět na své místo.
9. – 16.: Opakování totéž dvojice 2. a 4.
II. část
T. 1.-8. Obě D se pustí z předešlého držení a střídavě se s Ch otáčejí 2x dokola v držení za lokte: otáčení začíná D zleva stojící po jeho boku. Současně D, která stála po pravém boku Ch, učiní na svém místě malý kroužek a vnitřním obloukem, směrem do středu kruhu, přejde obyčejnými kroky otáčející se dvojici až na místo druhé dívky; zde opět učiní malý kroužek a vyčká návratu Ch a otáčí se s ním za levé lokte; první z dívek přejde stejným způsobem na místo druhé dívky a při opakování na své původní místo.
Dobře tu je vyřešen neustálý pohyb, dívky tu jen pasivně nečekají.
Hudební zpracování: hudební složka souboru
Taneční nácvik: J. Zacharová st.
Popis: H. Laudová
Tančí a hrají členové souboru Český ráj z Jičína David Jung (1975), Petra Majerová (1972) a Lada Navrátilová (1971), Josef Kubíček (1966), Šárka Crhová (1970) a Jana Zacharová ml. (1973). Martin Šatný (1976), Pavlína Kodešová (1971) a Zdenka Svobodová (1957), Josef Včelák (1971), Bronislava Plodková (1974) a Petra Sýkorová (1965), muzika jako v A. 1.