Středně rychle
Měla sem milého hulána,
měla sem ho ráda,
méla sem stříbrný prstýnek,
já sem mu ho dala.
Ó, ty, milý huláne,
kdepak my se shledáme?
Shledáme se s hulánem
na lavici u kamen.
V tanci byly použity varianty: a/ z Něžovic
Typ tance: figurální párový – 3/4 takt.
Postavení: oba po kruhu, čelem proti sobě.
Držení: za pravé ruce v pokrčení předpažmo, levé ruce v bok.
Tanec: 1. t. = 2 poskočné kroky, CH vpřed po kruhu, D ustupuje, CH vykročí levou, D pravou vzad. První poskok je mocnější s ohybem nohy v koleně, i delší, druhý mírnější a kratší.
2. t. = se poskočí na druhé noze (CH na pravé, D na
levé).
3. -4. t. = 1.-2. t.
5. – 8. t. = oba se zavěsí za pravé paže a stejnými poskoky zátočka o 360 stupňů vpravo.
1.-8. tanec se stále opakuje, to je 9. – 32. takt.
b/ z okolí Milevska – z Milešova
Typ tance: figurální párový – 3/4 takt.
Postavení: po kruhu, čelem proti sobě.
Držení: za protější ruce v pokrčení předpažmo, 1. ruce v bok.
Tanec: 1. – 4. t. = poskočné kroky jako u hulána z Něžovic,
5. – 8. t. = oba se pustí a každý sám stejnými kroky obrat o 360 stupňů, CH pokračuje vpřed, D na místě a tím CH si přebere tanečnici před sebou, k jeho D přistoupí zadní tanečník,
1. – 8. t. = se tanec opakuje v 9. – 32. t.
c/ z Kučeře
Typ tance: figurální párový – 3/4 takt.
Postavení: CH a D po kruhu, čelem proti sobě.
Držení: CH drží D v pase, D mu položí ruce na ramena.
Tanec: 1. – 4. t. = valčík po kruhu,
5. – 8. t. = oba se pustí, 4 valčíkovými kroky obrat každý sám o 360 stupňů dokola a na první dobu každého taktu potlesk do vlastních dlaní,
9. – 32. t. = 1. – 8. t.
Holas, IV., str. 163 – 165, č. 228 a/ b/ c/.
Pozn H. L.: Všech variantů je využito v souvislém podání.
Tančí členové souboru Kovářovan z Kovářova Josef Hezoučký (1969) a Drahomíra Ledinská (1965), Zdeněk Ledinský (1967) a Božena Kolorosová (1964), Ivan Víšek (1965) a Marie Čiháková (1972), hraje Soběslavanka ze Soběslavi ve složení jako v B. 1, zpívají Marie Šiková (1975) a Pavla Škochová (1963) z Kovářovanu a Jana Čubíková (1970) j.h.