Sólové provedení
Hromadné provedení
I.
Zatancuj ně, moja najmilejší, zatáčaný a já sa podivu
jak ti svěčí věneček zelený, věneček zelený na hlavě.
II.
Záhon petržele, záhon cibule, nic ti, moja milá, nic ti nebude,
Záhon petržele, záhon cibule, nic ti, moja milá nebude.
/: Hněvaj sa ty na mňa nebo nehněvaj, enom dyž ňa potkáš, pozdravení daj, :/
Tančí dvojice smíšené po kruhu levým bokem do středu, dívka vně. Drží se za vnitřní ruce v připažení, vnější v bok.
I.
1. – 8. takt: dvojice postupují vpřed po kruhu obyčejnou chůzí polonézového charakteru. Vykročí vnitřní noha. Spojené vnitřní paže doprovázejí chůzi kmihy vpřed a vzad. (Při prvním kroku v první době taktu švihnou paže vpřed.)
Chůze je pevná, vznosná. Našlapuje se na celé chodidlo.
II.
9. – 24. takt: dvojice v držení jako ke kolovému tanci (spojené paže volně nataženy do středu kruhu) tančí dokola po obvodu kruhu krokem zatáčeného:
1. doba: tanečník nakročí pravou nohou vpřed. Leva se opírá lehce vzadu o špičku. Nepatrně se posune k pravé a přenese na ni částečně váhu těla.
2. doba: otočení švihem na ploše pravého chodidla o 180° vpravo.
3. doba: otočení švihem na ploše levého chodidla o 180° vpravo.
Tanečnice tančí tímtéž krokem pozpátku a vykračuje opačnou nohou (levou), kterou se v první době opře vzadu o špičku. Otočení ve druhé době provede na levé noze a ve třetí době na pravé noze doprava. (Jako u šviháku.)
III.
25. – 32. takt: dvojice se otáčí až do konce krokem zatáčaného, v lichých taktech každý sám, bez držení – ruce v bok.
Tanečník začíná jako u společného otáčení z. postavení čelem vpřed, tanečnice zády do směru tance po kruhu.
Noha výkročná jako u společného otáčení (viz II. část). V sudých taktech se dvojice otočí jedním krokem zatáčaného opět v držení jako ke kolovému tanci (viz II.).
Pozor na vazebnost jednotlivých figur.
Tančí: v sólovém provedení Václav Bradáč (1929) a Františka Bradáčová (1934) – s variací ve III. části tance.
V hromadném provedení (0:20.44): Petr Dobrovolný (1947) a Helena Dobrovolná (1947), František Kostka (1947) a Věra Kostková (1947), Jaroslav Jurajda (1953) a Naděžda Šebestyénová (1961). Hrála muzika souboru Radhošť z Rožnova pod Radhoštěm ve složení jako v A.5.