Zagrejče mi do kolečka, je tu moja galaněčka,
zagrejče mi do kola, do kola, je tu galanka moja.
Podle Josefa Vluky se tančil stejně jako svatební taněc (Mesiaš) včetně maďara v dohrávce.
Tanec má 2 figury:
I. figura:
Úvodní chůze dvojice za zpěvu taneční písně vpřed po kruhu.
Tančí dvojice smíšené po kruhu levým bokem do středu, D po pravici CH. Držení za ruce vzadu kolem pasu, vnější ruce v bok.
1. takt – a: Oba vykročí pravou nohou, noha došlápne na celé chodidlo. Levá noha vzadu opřena o špičku.
b: Krok = a), ale levou nohou vpřed. Pravá noha se vzadu odlepí mírně špičkou od země. Váha je plně na levé noze.
c: Přenesení váhy těla zpět vzad na pravou nohu. Levá noha se mírně odlepí špičkou od země, ale zůstává však stále vpředu mírně pokrčena v koleně.
2. takt = 1. takt, ale opačnou nohou.
Provádí se na celou první sloku zpívané písně.
Takto až do konce procházky. Tento druh kroku má houpavý charakter, zvláště v době c) při zpětném pohybu zpět.
II. figura:
Hudba opakuje přezpívaný nápěv první sloky k tanci jedenkrát.
Dvojice se postaví pravým bokem u sebe, uchopí se jako ke kolovému tanci, ale posunuti pravými boky k sobě. V tomto postavení a držení tančí po celou přehrávku zvrtanými kroky (3 v taktu -na začátku vykračuje pravá noha). Popis kroků viz u taňce (Mesiaš) E. 1.
Takto možno tančit i na další sloky nebo na další písně.
Tanec tělency je ukončen rychlou dohrávkou – maďarem.
Maďar: Dvojice tančí v postavení bokem do středu (CH levým, D pravým) a ve volném držení ke kolovému tanci – spojené paže napřaženy do středu, D má pokrčenou levici až na pravé paži CH.
Nyní tančí maďarovým krokem (CH vykračuje pravou, D levou nohou), při podupech těžiště sníženo, ve 3 taktech rovně vpřed a ve 4. taktu s otočením jednou kolem o 360°. Takto až do konce tance.
Tančí členové souboru Olšina z Orlové Josef Valový (1951) a Dagmar Valová (1956), hraje Trnka z Havířova a zpívá jako v E. 1.